Club logo  
shadow

כלבנות כללית : הפירמידה

מדור כלבנות: הפירמידה. 

(כתבה מיועדת לחברים החדשים בעולם הכלבנות הגזעית המבוקרת) 

FCI

  Kennelclub of member countries                                      התאחדות הישראלית לכלבנות

 

  Breed clubs                                                                      מועדוני גזע

 

כל הרוכש כלב/ה גזעית רשומ/ה עם תעודות יוחסין, נכנס לעולם הכלבנות המבוקרת. עולם של אירגונים מקצועיים, תקנונים, מטרות והתחייבויות. נכון , שאף אחד איננו חייב להיות חבר במועדון הגזע. אבל, אם יום אחד תרצו שהכלבה תביא לעולם "גורים עם תעודות" – תגלו שתקנוני הגידול מחייבים גם את מי שאינו חבר במועדון. למה? כי מועדון גזע מחוייב לתקנונים של ההתאחדות לכלבנות של המדינה, שבתורו מחוייב לתקנונים של אירגון הכלבני ה"על" : ה- FCI .

http://www.fci.be/

 ה- Federation Cynologique Internationale  נוסדה ב- 1911  על ידי אירגוני הכלבנות של אוסטריה, גרמניה, בלגיה, צרפת והולנד , במטרה לקדם ולהבטיח את גידול הכלבים הגזעיים. במלחמת העולם הראשונה נעלמה ה- FCI במהירות אך  ב-1921 הקימו אותה בלגיה וצרפת מחדש. כתובת האירגון בבלגיה,והיום חברות בו  האירגונים כלבנים הרשמיים 84 מדינות בכל רחבי העולם .

מעיסוקיה של ה-FCI :

  • לבנות , לעדכן ולתרגם תקנונים בין-לאומיים.

  • לתאם ולפרסם תאריכים של תערוכות בין-לאומיות.

  • לתחזק ולהפיץ רשימת שופטים מורשים.

  • לעדכן  ולתרגם ל-4 השפות הרשמיות של האירגון, את תקני הגזעים המוכרים על ידה (היום  339 במספר) זאת בשיתוף עם מדינות המקור השונות של הגזעים.

  • לרשום ולאשר לכלבים , לפי דיווחים על ניצחונות מהמדינות, תוארים של "אלוף בין-לאומי " בתחום היופי ובתחומים ספורטיביים שונים כגון מרוצים לכלבי רוח , משמעת ועוד.

  • הגנה בין-לאומית על שמות בתי גידול.

ל- FCI תקנונים בנושאי גידול כלבים גזעיים, ניהול תערוכות והנפקת תוארים של יופי ושל ביצועים, והסמכת שופטים.

 

 כל אירגון חבר ב- FCI   (רק אחד מכל מדינה !) מחויב לתקנונים שלה אך מנהל ספר גידול, מנפק תעודות יוחסין, ומכשיר שופטים . האירגון הכלבני של המדינה – אצלנו נקרא "הי"ל" או "ההתאחדות הישראלית לכלבנות" כמובן נמצא בקשר שוטף עם אירגון ה"על" , כלבים נוסעים להשתתף בתערוכות ותחרויות במדינות השונות, וישנה תנועה של ייבוא וייצוא של כלבים לצורך שיבוח החומר הגנטי.

ההי"ל  היא עמותה רשומה בישראל, המגדירה את מטרותיה ודרך ניהולה בתקנונים משלה: תקנון כללי, תקנון תערוכות, תקנון גידול, תקנון שופטים ותקנון ועדת אירגון כלבי עבודה.כל פעילי ההי"ל (פרט לתפקידים משרדיים בודדים) הם מתנדבים, כולל יו"ר והנהלה

 

מתחת לאירגון המדיני פועלים מועדוני גזע. המועדונים אף הם עמותות, וגם במועדונים כל הפעילים הם מתנדבים. קיימים מועדונים של גזע אחד, לדוגמה המועדון לבוקסר, או לקבוצת גזעים , כגון החוג לכלבי רוח. המועדון הישראלי לפודל מאחד את גזעי הפודל השונים המוגדרים לפי גודל וצבע – כפי שהם מוגדרים על ידי תקן הגזע המופיע באתר ה-FCI . (על תקן הגזע נרחיב בגליון הבא).

למועדון יש תקנון כללי ותקנון גידול, המשלים את תקנון הגידול של הי"ל בנוגע לעניינים ספציפיים לגזע.

הפעילים (חברי הוועד) נבחרים באספה כללית  והם: יו"ר, מרכז(תגזע, מזכיר(ה) , גזבר(ית) וחברי וועד נוספים העוזרים בהחלטות ואירגון פעילויות. לקראת אסיפת בחירות, כל החברים רשאים להגיש מועמדות לכל תפקיד פרט לתפקיד מרכז גזע: תפקיד זה דורש השכלה ברמה של בוגר המדרשה לכלבנות.

מטרות המועדון לפודל, לפי תקנון המועדון:

5. המטרות שלשמן נוסד המועדון הן:

א. לטפח ולעודד גידול ואחזקה של כלבים טהורי גזע מגזעי הפודל בישראל

ב. לארגן תחרויות ותצוגות במסגרת הפעילות הספציפית של המועדון.

ג. לארגן מפעלי תרבות , הרצאות , ימי עיון, סמינריונים ומפגשים לחברי המועדון

ד. לארגן ,לנהל,להחזיק ולפתח קורסים הקשורים במטרות הנ"ל בכל צורה  ובכל מקום, לפי שיקול דעתו של ועד המועדון.

ה. לעודד התקשרויות עם חוגים ואיגודים כלבניים בעולם.

ולהוציא רשימות , ספרים, חוברות, עיתונים ופרסומים אחרים מכל צורה שהיא , בין מקצועיים , בין ארגוניים ואחרים בכל מה שקשור בקידום   מטרות המועדון וחבריו.

זלדאוג לענינם של חברי המועדון בפני "ספר הגידול הישראלי" של ההי"ל.

  חליצג את חברי המועדון בפני מוסדות ההי"ל , בכל ענין אותו ועד המועדון יחשוב לנחוץ, וכן ליצג את חברי המועדון בפני כל גוף או מוסד אשר לפי דעת ועד המועדון יש צורך ליצגם לפניו.

ט. לפרסם את גזע הפודל בעיתונים בין אם כלבניים או אחרים, ובכל דרך אחרת, ולשכנע בעלי כלבים מגזעי הפודל בין אם מגידול מקומי ובין אם מגידול מחו"ל להצטרף למועדון ולרשום את הכלבים בספר הגידול הישראלי   של ההי"ל .

י .ליעץ לחברים בכל הנוגע לגידול כלבים., זיווגים,ולעודד גידול נכון של כלבים   בריאים. להביא לידיעתם מחלות ובעיות אחרות הנוגעות לגזע, ולשם כך להחזיק   בתקנון  גידול משלים של המועדון אשר יתעדכן מדי זמן לפי המידע אשר יגיע אל   מרכז הגזע .לייעץ בכל הנוגע לרישום כלבים בספר הגידולויבוא כלבים מחו"ל פרסום תקן הגזע ודרישות המועדון וההי"ל בתצוגות כלבים

תפקידי מרכז גזע, מתוך תקנון הי"ל:

א.        לקדם את הגידול וטיפוח הגזע בכל דרך שהיא.

 ב.       לייעץ ולעזור למגדלים ולבעלי כלבים בענייני גידול.

 ג.       לרכז את כל המידע העדכני בארץ ובעולם הקשור לגזע, שינויים בתקן הגזע, בעיות גידוליות ספציפיות, וכל התפתחות בתחום הגידולי של הגזע, ולהעביר מידע זה לידיעת המגדלים ובעלי הכלבים.

 ד.       להעביר כל מידע עדכני לגבי כלבים ועמידתם בדרישות תקנוני הגידול לספר הגידול. לא תהיה למרכז גזע כל סמכות לפסול כלבים, בכפוף לאמור בסע' 24 בתקנון זה.
 ה.       כל תפקיד נוסף, כפי שייקבע בתקנוני המועדונים.

 

ובמה, במועדון שלנו , עסקו חברי הוועד בחצי השנה הראשונה של 2008?

  • אירגון שתי תערוכות.

  • אירגון סמינר תספורת שהתקיים בהצלחה רבה בחה"מ פסח.

  • אירגון מפגש גורים שכלל הסבר על המועדון, על הטיפול בפרווה, על נושאים בריאותיים ועל אילוף.

  • התענינות והשתתפות במתרחש בהי"ל לקראת בחירות וכמובן הבעת קול באסיפת הבחירות להנהלת ההי"ל.

  • קיום מספר ישיבות בנושא הבעיתיות המיוחדת של תקן הגזע והכנת נייר עמדה, כל זאת לקראת השתתפותה של חברת הוועד במפגש בין מועדוני הפודל של מדינות שונות בתערוכה העולמית בשוודיה בתחילת יולי.

ויש הרבה תוכניות לפעילויות בעתיד !

 

כתבה: מירי אברמסון

[ כל הזכויות שמורות למועדון הישראלי לפודל ]
Created by: Miron Abramson | Designed by: Oscar Roth